
Въвеждането на доброволен етикет за качество е сред критериите, разработвани от министерството на туризма, които ще трябва да стимулират предлагането на повече услуги в хотелите и ресторантите. Това информира министърът на туризма Николина Ангелкова при подписването на Меморандума за сътрудничество между Българската хотелска и ресторантьорска асоциация (БХРА) и девет браншови организации на български производители на храни и напитки.
Елемент за получаването на етикета за качество ще бъде предлагането на традиционни български продукти, произведени по БДС и браншови стандарти за качество, уточни Ангелкова.
"Спазването на този Меморандум да бъде едно от изискванията, за да бъде даден етикетът за качество в туризма", обясни тя и добави, че до края на годината трябва да бъдат разработени и представени всички детайли, свързани с неговото получаване и прилагане, като те залегнат и в промените в Закона за туризма.
"Качеството в туризма не е само добрата материална база, но и услугите, които се предлагат на място. Чрез доброволния етикет за качество ще се направят много по-видими представителите на бранша, които предлагат нещо повече на своите гости, което ще насърчи и конкурентоспособността в сектора", разясни министърът на туризма.
Тя подчерта, че при подготовката на знака за качество се вземат предвид добрите практики във водещи туристически страни и Кодексът за качество и етика на Световната организация по туризъм. Промените няма да предизвикат допълнителни тежести за бизнеса, а напротив, ще облекчат дейността му.
РЕГИСТЪР
на фирмите произвеждащи хляб и брашно по Утвърден страндарт „ България“ за 2025 година.
Изтегли от ТУК